התאמה לאופי העסק

מאחר ולא לכל אחד מאתנו יש את אותו עסק או אותה מטרה, עלינו להבין כי בניית חנות וירטואלית חייבת להיעשות בהתאם לאופי העסק. קל מאוד להחטיא את היעד שלנו אם אנו לא ממוקדים ולא מגדירים נכון את מטרות העסק שלנו. ניתן לראות דוגמאות רבות של אתרים שכאילו התאמצו לקיים את הביטויים "תפסת מרובה לא תפסת" או "מרוב עצים לא רואים את היער". בניית חנות וריטואלית חייבת לעבור דרך צורת מחשבתו של הלקוח הפוטנציאלי. רק שילוב בין הכרת העסק שלכם, כשאתם יודעים מהו המסר המדויק שאתם רוצים להעביר ללקוח (מכירת מוצרים זולים, מוצרים יוקרתיים, וכן הלאה), לבין הבנת צרכי הלקוח שמהווה את קהל היעד שלכם (כמו למשל זוגות צעירים, אנשי עסקים, או כל קהל יעד אחר), יאפשר לכם בניית חנות וירטואלית, שגם תמשוך את תשומת ליבם של המגיעים אליה ותשאיר אותם כמה שיותר זמן באתר, וגם תראה לקהל היעד את היתרונות שיש בחנות שלכם ותניע אותו לפעולת המכירה (או יצירת הקשר) שאתם מבקשים.

אפשרויות עדכון מהירות

בניית חנות וירטואלית שתעניק לבעליה אפשרויות שליטה פשוטות ומהירות, היא זו שיכולה להניב לו את הרווחים המתבקשים או השגת כל יעד אחר (חדירה לשוק, התרחבות, וכד'). לאחר אפיון החנות בדמותו של העסק, חשוב מאוד לאפשר מהירות תגובה למהלכים של מתחרים, בצורה שתהיה לא רק פשוטה לבעל האתר אלא גם פשוטה להבנה ע"י הלקוח הפוטנציאלי. ממשקים מסובכים, כחלק ממערכת ניהול תוכן המוענקת לבעל האתר לאחר בניית חנות וירטואלית עבורו, הם כאלו שימנעו את הנגישות הקלה והמהירה לחנות, ואת השינויים המהירים הנדרשים בה בהתאם לדינאמיות רשת האינטרנט ובהתאם לפעילויות המתחרים. בניית חנות וירטואלית חייבת להיות חלק ממהלך הצופה קדימה, ומאפשר לבעל החנות לשנות מבצעים, לעדכן תכנים, לשדרג אפשרויות מכירה ויצירת קשר, ולשנות אלמנטים חשובים נוספים.

ככל שעוזרים יותר ללקוח, עוזרים יותר לעסק

בצד הטכני של בניית חנות וירטואלית, ככל שמפשטים את הנגישות ואת אפשרויות הביצוע הנוחות עבור הלקוח, הדבר מגדיל את הסיכוי שהוא, גם יעשה את הפעולות שבעל החנות מעוניין שיבצע, וגם יהפוך ללקוח נאמן שחוזר לרכוש שוב בחנות. בניית חנות וירטואלית בצורה כזאת שבה הלקוח יכול לבחור את השפה שבה הוא צופה באתר, לחפש בצורה קלה מוצרים בחנות, לצפות בקניות קודמות ובכאלו הנמצאות בתהליך, לבצע רכישות ללא הרשמה (כלקוח מזדמן), להגדיל תמונות של מוצרים, לדרג פריטים, לבחור את אמצעי התשלום ואת החלוקה לתשלומים בצורה נוחה (כשלעתים מוצע לו, בצורה מתקדמת, לבצע הזמנה ללא מסירת פרטי כרטיס האשראי כרגע), ועוד אפשרויות רבות, מגוונות, ונוחות ביותר, היא בנייה נכונה שתתרום להגדלת מספר הלקוחות בחנות בצורה קבועה. לאחר בניית חנות וירטואלית איכותית, תהיה זו חובתו של בעל החנות לעדכן ולשדרג נתונים רלוונטיים למכירה, בכדי לקדם את העסק ולהמשיך להגדיל את קהל הלקוחות.

חנות וירטואלית באינטרנט – היתרונות

עם המעבר של לקוחות רבים לרכוש מוצרים שונים ברחבי רשת האינטרנט, פתיחת חנות וירטואלית באינטרנט הופכת להיות רלוונטיות יותר ויותר. חנות וירטואלית באינטרנט היא בעלת יתרונות לא קטנים. עלות של פתיחת/יצירת חנות וירטואלית באינטרנט היא זולה בצורה שכמעט בלתי ניתנת להשוואה ביחס לחנות "רגילה" הדורשת דמי השכרה, שיפוץ, החזקת ציוד ומלאי, גיוס אנשי מכירות, ועוד. בנוסף, חנות וירטואלית באינטרנט מציעה אלמנט חשוב מאוד, שהוא הזמינות הגדולה לשינויים (גם אם מדובר בשינויים מהותיים ויסודיים). קחו לדוגמה מצב שבו חנות מוצרי חשמל מפסיקה לעבוד עם ספק מסוים, הרי שהיא צריכה "להיפטר" מהסחורה שלו, ולהתמודד עם בעיית האחריות לגבי לקוחות שרוכשים את הפריטים האחרונים מהחנות, למשל. חנות וירטואלית באינטרנט נקייה מבעיות שכאלו, מאחר ובעזרת ממשק פשוט, וללא אחזקת מלאי, ניתן לשנות את התצוגה ולהציג לגולשים פריטים של הספק החדש. הוצאות האחזקה החודשיות של חנות וירטואלית באינטרנט מתבטאות בסכומים די זניחים, ויחד עם עלות ההקמה החיסכון הוא עצום וניתן להפנות משאבים יקרים לקידום המכירות באתר.

מול מי אתם עובדים

אחזקה של חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה, קשורה בעיקר לעבודה מול חברה מקצועית ואיכותית שבה בחרתם בכדי להקים את החנות. חברות שונות מעניקות אחריות על עבודות ההקמה שלהן למשל תקופה מסוימת, אך אתכם אמורה לעניין התקופה שלאחר מכן. כמה עולה לכם שירות של תמיכה? מה הוא כולל? מה הזמינות שלו? ומה רמת המקצועיות של אנשי התמיכה?. חשוב לבדוק האם יהיה לכם נוח לעבוד יותר מול חברה הגובה על בסיס של רכישת "בנק שעות" או כזאת הגובה תשלום חודשי או שנתי עבור שירות התמיכה שלה. חנות וירטואלית באינטרנט היא דבר שהוא בעל המשכיות (כשכמובן שבעלי העסק מעוניינים לקדם את החנות כמה שיותר, ובכך הופך עניין זרימת התעבורה שגדלה בצורה חלקה, לעניין מהותי). חנות וירטואלית באינטרנט אמורה לצמוח, להתפתח, ולצרוך משאבים חשובים (כמו שטח אחסון גדול יותר, יותר תיבות דואר, וכד'), לכן רק חברה שיכולה לספק בעתיד את כל אילו תהיה עדיפה עבורכם.

לקבל כמה שיותר

יצירת חנות וירטואלית באינטרנט חייבת להיות כזאת שתסייע לכם להיות בעליו של אתר שקל מאוד לתפעל אותו, והוא משופע באפשרויות תפעול וניהול החשובות לקידום החנות. חנות וירטואלית באינטרנט, שהיא בעלת ממשק קל עבור כל מי שיודע להשתמש בתוכנות אופיס ולגלוש באינטרנט בצורה בסיסית, תהיה כזאת שרק חברה איכותית המבינה את צרכי הלקוח שלה, יכולה לספק. נסו להצטייד בכל מה שיכול לקדם את העסק שלכם, כמו למשל כמה שיותר תיבות דואר, מערכת לניהול דו"חות בעלי חתכים מגוונים ומדויקים, מערכת ניהול תוכן יעילה ואמינה, התקנה חינם, אבטחת מידע גבוהה ביותר, ואפשרויות שונות של ביצוע הזמנות (עם כרטיס אשראי, מול PAYPAL, מול חברות צד שלישי, וכד'). כל חנות וירטואלית באינטרנט חייבת להשיג ולהציג את היתרונות הבולטים שלה, ולכן הנקודות הנ"ל חשובות ביותר.